Saturday, December 29, 2012

10 Hari Sebelum Menghadapi EXAM pertama.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, ДРАСТВЙТЕ..

                  Minggu ini merupakan minggu terakhir bagi semester ini dan juga bagi tahun 2012. 
Sehubungan itu, aku dan rakan-rakan sekelas(idea diorang) telah bercadang untuk memberikan hadiah kepada lecturer-lecturer Bahasa Russia Kami.
                   
                 Kawan-kawanku dari Veitnam telah menghiasi kelas kami dengan indah sekali bagi menyambut Tahun Baru 2013 serta Kristmas pada 7 Januari 2013(diorang Kristian Ortodosk). Hadiah diberikan sebagai tanda berterima kasih kepada Lecturer-Lecturer yang bertungkus lumus memperkasarkan bahasa Russia kami. Selepas Peperiksaan, kami akan mula mempelajari Fizik, Kimia(asas), Matematik, Lukisan kejuteraan dan Bahasa Russia yang semakin Kompleks. 

 Rambut aku dah bertambah panjang. Beginilah suasana di dalam  kelas. Kalau anda perasan, dalam kelas ini terdapat juga konsep 1 Malaysia, cuma Cina nya dari China dan Indianya berasal dari India. Dan aku agak rapat dengan mereka. Lepas ni, apabila dah fasih berbahasa russia, mungkin aku akan dapat bersembang dengan kawan-kawan dari vietnam.





 FUK,ketua kumpulan aku, dari Vietnam, telah memberikan hadiah(gambar dan coklat) kepada Lecturer IRINA. Cikgu aku senyum lebar je lepas dapat hadiah tu. Aku terselamat ketika itu, sebenarnya aku tidak menyiapkan kerjanya. haha.

                                                                    Di manakah aku berada?
 Minta maaf la abah, sebab gambar ni je yang ada. Sebab photografer cuma rakam sekeping je. hehe
 Sewaktu di dalam kelas, Peta dunia ini digantung pada dinding di sebelah kanan tempat duduk aku. Apabila aku melihat Peta dunia ini, Terdapat begitu banyak persoalan yang timbul di fikiranku. Antaranya, 'jauhnya jarak aku dari Malaysia', haha.
 Beginilah cara mereka menterjemahkan MALAYSIA kepada bahasa Russia.  
 Anish, dari Nepal (bekerja sambil belajar), memberikan hadiah kepada lecturer.



No comments:

Post a Comment